Pensem que una de les mesures a implementar i que afavoriria l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport seria el poder tenir aparcaments reservats per a bicis a la zona de les entrades dels supermercats i altres establiments amb alta freqüència de clients. Aquests aparcaments haurien d’estar en la zona preferent, el més a prop possible de la porta d’entrada (respectant les places per les persones amb mobilitat reduïda) per tal de fomentar el seu ús i tenir certs avantatges.
Exemples de llocs on caldrien aparcaments preferents per a bicicletes:
Spar av. Catalunya d'Amposta |
Dia del carrer Navarra d'Amposta |
Ciutadans que “ reclamen” la seva col·locació. Es pot observar la demanda que hi ha...
👇
Spar a Sant Jaume d’Enveja |
Spar a Sant Jaume d’Enveja, població amb una bona ràtio d'ús de la bicicleta. Posant aparcabicis en forma d'U invertida davant el cotxe de color negre i ocupant el seu mateix espai, hi hauria lloc per 8-10 places per bicis. No caldria per tant, ocupar la vorera, reservada a vianants, ni per tant "castigar" el seu espai.
Altres llocs implementats, encara que siguin dins els seus respectius aparcaments privats.
Supermercat Bon Preu a Sant Carles de la Ràpita |
Supermercat Bon Preu a Sant Carles de la Ràpita (correcta la ubicació, faltaria canvi en la tipologia de l'aparcament).
Supermercat Spar de l’Estartit (supercorrecte!) |
Mercadona d’Amposta |
En aquest cas del Mercadona d’Amposta, està bé que hagin tingut voluntat de disposar-ne. Ara bé, el lloc “ideal” seria al costat de la porta.
Fem esment de la necessitat dels aparcaments en forma de ∩ ("U" invertida). No fan malbé les bicicletes, són còmodes d'utilitzar i el més important, es poden lligar perfectament al quadre de les bicicletes, per evitar possibles robatoris.
aparcaments en forma de ∩ ("U" invertida) |
aparcaments en forma de ∩ ("U" invertida) |
Recordem també de la necessitat de dotar d'un espai addicional, almenys en algun d'ells, per poder aparcar els tricicles i les bicicletes de càrrega ("cargo-bikes"), cada dia més utilitzats.
tricicles i les bicicletes de càrrega ("cargo-bikes"), cada dia més utilitzats |
I si anem més enllà, podeu llegir aquest article respecte l’aparcament per bicis col•locat al costat d’un supermercat a Amsterdam (Països Baixos). El seu resultat és del tot satisfactori.
https://aseasyasridingabike.wordpress.com/2016/11/01/the-dutch-supermarket/